Коли я репетирував у своєму будинку, птахи завжди починали щебетати разом з моїм саксофоном. Тоді я переривав те, що грав, і приєднувався до них. (Ерік Долфі, музикант, один з видатних новаторів сучасного джазу)
Був важкий день. І ввечері відчував перевтому. Вся надія була на Дзиґу. Згадав, що мій улюблений фрі-джаз якраз тепер по понеділках. Ще й початок на 10 вечора, якраз те що треба.
Був важкий день. І ввечері відчував перевтому. Вся надія була на Дзиґу. Згадав, що мій улюблений фрі-джаз якраз тепер по понеділках. Ще й початок на 10 вечора, якраз те що треба.
Зал був повний, було тільки два вільних столики, я сів за той, що біля до стіни.
Почалося з імпровізаційної частини, друга частина мала бути класичною. Саксофоніст видавав різноманітні, здавалися хаотичні і часом навіть немузичні, різкі звуки. Ця музика порушила спокійну атмосферу, яка була навіяна алкоголем і вечірнім сонним настроєм, і яка, відчувалося, вже встигла настоятися в приміщенні. Це багатьом не сподобалося, тому народ почав кривитися і помалу розходитися.
Першими пішли ті, що сиділи справа від мене. Потім - ті, що зліва. Потім - ті, що спереду. Один з них, виходячи, сказав шось на шталт "я не можу цього слухати". Серед тих, хто залишався, в когось на лиці було здивування, в когось посмішка, дехто слухав з серйозним лицем. Кілька чоловіків знімали на телефон. В якийсь момент хтось прокоментував: "Відчуваю себе як на палубі". Я звернув увагу, що в цей момент музика дійсно була схожа на шторм...
Зал помалу порожнів, і до кінця першої частини залишилося тільки три зайняті столики і мій. Я
сидів і розслаблявся. Це було якраз те, чого потребував мій мозок.
Іпровізаціна частина закінчилася. Саксофоніст оголосив
перерву і підійшов до столика біля сцени. Чоловік, який там сидів, напівжартома сказав:
- Не знаю, як вас пускають до Дзиґи. Ви розігнали всіх
клієнтів.
Я не чув, яка була на це відповідь, бо якраз спустився вниз
помити руки. Коли повернувся, музикант сидів і щось
обговорював з іншими музикантами. Я підійшов.
- В мене теж є коментар щодо вашої музики. Тут, кажуть,
багато людей пішли... Як на мене, ваша музика "возвращает в чувство", повертає до
тями. Вона освіжає, після неї, ніби хтось облив відром холодної води. Це як
терапія. Вона часом не приємна, але зате після неї людина почуває себе набагато
краще.
Далі я розказав історію, про яку колись
писав (про антидепресанти). Від моїх слів лице музиканта засвітилося.
- Дякую вам. Ми цінуємо кожного слухача, який
розуміє нашу музику. Я вже колись чув таку думку - минулого року на Jazz Bez’і, коли
ми грали з англійцем. Через кілька днів після виступу я був в філармонії.
Підійшов до мене чоловік. Здоровається і каже: "Спасибі, докторе".
Але я не доктор. Я музикант, в деякій мірі композитор. Але я нікого не лікую.
"Ви лікуєте свідомість. Після вашого концерту люди виходять іншими, вони
можуть виходити озлоблені, або навпаки умиротворені, але в будь-якому випадку
вони змінюються".
Через секунду музикант додав:
- Саме таким і має бути мистецтво. Мистецтво має змінювати
свідомість. Інакше це не мистецтво. Це стосується будь-якого мистецтва, не тільки музики.
Далі була друга частина. Потім я пішов додому, роздумуючи над тим, яким має бути справжнє мистецтво.
Зацікавило, треба буде якось сходити і послухати щось таке фрікове )
ВідповістиВидалитиЗаходь, вони грають по понеділках.
ВидалитиТуди можна проходити втомленим. Під час концерту просто слухати і намагатися розслабитися. І головне добути до кінця, навіть якщо часом музика буде різати вухо. Витримати, як ванну процедуру в санаторії :)
І напишеш після цього свій фідбек. Цікаво ж... :)
Вчора був классний вечір, і перформенс був кльовий, мені сподобалось. Після танцювання вальсу, вечірньої прогулянки біля Високого Замку під музику ф-но, похід у Дхигу на джаз був кльовезним доповненням ! :)
ВидалитиЛюдей було небагато, що цікаво що біля самого ф-но сидів художник, який згодом намалював хлопця який сидів збоку від мене.
Судячи з опису це був Олесь Царук. Він там постійний "житель", так би мовити.
ВидалитиДуже радий, що сподобався концерт!